IK Stanstad
F12/13/14

Flickor födda 2012, 2013 och 2014

Välkommen till IK Stanstad F12/13/14

Vi är ett härligt gäng tjejer som tränar innebandy och har roligt onsdagar 16.45-18 i Hjärups Idrottshall samt söndagar i Bråhögshallen mellan kl 10.30-12.00.

Men vi blir gärna ännu fler, så kom gärna ner om du är intresserad, och ta gärna med dig någon kompis.

Ha gärna träningskläder och glöm inte vattenflaskan.
Vi har både klubbor och skyddsglasögon att låna ut, om ni inte har egna.

Hör gärna av dig om du vill komma och prova eller har någon fråga eller fundering.

Välkommen.

Tobias        0730-214122
Hanna        0722-446200

Laget har en egen Facebook sida IK Stanstad F12-14.

Besök på Baltiska Hallen
2024-01-24 07:00

I söndags fick tjejerna möjligheten att gå med Malmö FBCs SSL lag in på planen i deras match mot Karlstad vilket de var oerhört taggade för.

Det var en spännande match och tjejerna satt tillsammans på läktaren och tittade.

Ett stort tack till Ellen Rasmussen och Malmö FBC för inbjudan och ett fantastiskt välkomnande. Ellen fick skriva en mängd autografer och är verkligen en fantastisk förebild.

Årets match
2023-12-18 22:19

I söndags var det dags för årets viktigaste match, matchen mot föräldrarna! Det blev en jämn match med fina mål på båda håll.

Vi tackar föräldrar, mor och farföräldrar och syskon för att Ni kom, vi ser redan fram emot nästa match.

Årets sista träning kör vi på onsdag, sedan blir det lite juluppehåll.

Vi vill passa på att önska Er alla en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!

Laserdome+Match
2023-12-04 09:04

Helgen började på bästa sätt. Lagkväll på Laserdome med avslutande middag och häng. En fantastisk rolig kväll med många härliga skratt.

På lördagen väntade sammandrag på Bråhög mot Gantofta och Hjärnarp. Överlag två bra matcher. Tjejerna har utvecklats och tar kliv framåt hela tiden.

Första matchen mot Gantofta slutade 3-3. Stabil insats, bra tempo, pepp och bollinnehav.
Många avslut, passningar och bra försvarsspel, markerade framför eget mål och hjälpte Isa bra.

Match 2 mot Hjärnarps IBK är vi inte lika taggade. Märkbart påverkade av ålder och storlek på motståndarna så det blev lite mycket ”titta på” och det resulterade i en del mål i nacken… stundtals bra markering och spel men överlag en sämre match än den första. Stor skillnad på 10 och 13 år, där en av de äldre tjejerna i Hjärnarp gjorde ett gäng mål, skott mitt framför vårt mål och relativt ostörd och omarkerad. Här får vi nöta in i tjejerna hur viktigt det är att markera och störa motståndarna, ligga nära.

Alla kämpade bra och peppade varandra. En del tappade lite gnistan i slutet av andra matchen när målen trillade in.

Nu ser vi fram emot en härlig julfest på måndag, grym träning på onsdag och sedan matcher både lördag och söndag.

Heldag för F12-14 i Malmö
2023-11-30 20:07
Innebandysöndag

Under helgen som gick lirade tjejerna match i Malmö. Det bjöds på härlig innebandy och tjejerna bjöd på fint spel. Vi spelade tre matcher vilket gjorde att det blev en heldag i hall. Det gick ingen nöd på tjejerna utan de tog tillvara på pauserna mellan matcherna.

Nu laddar vi om batterierna med lagkväll med Laserdome, middag och fredagshäng. På lördag tar vi emot Gantofta och Hjärnarp på Bråhögshallen, första matchen startar 10.30.

Vi ses på lördag!

Inspring EFT och matchsammandrag
2023-11-11 20:12

Då är denna helgens uppdrag avklarade :-)

Helgen började med att laget i fredags fick äran att följa det tjeckiska U19 landslaget in på plan. Detta tyckte tjejerna var oerhört spännande! Vi avslutade fredagen med att gemensamt se matchen mellan Sverige-Tjeckien U19.

Under lördagen var det sedan dags att bege sig mot Höganäs för matcher mot Höganäs och Malmhaug. Det var en liten skara men tjejerna bjöd på en härlig insats. Vi tackar Höganäs för dagen!

Nu firar vi helg och ser fram emot kommande veckas träningar. Nästa sammandrag är den 26/11 och då beger vi oss mot Malmö.