IK Stanstad

Välkomna att spela innebandy, tjejer födda 07/08/09

Träningar säsongen 23/24:

Torsdagar 18:30 - 19:30

Vi tränar i Bråhögshallen.

Vi kommer att spela serie i Flickor A.

Vill ni hänga med oss i serien och cuper, så finns vi på Instagram: @ikstanstad_dj

Är du sugen på att spela, kontakta någon av ledarna.

Välkommen!

Tyvärr inga poäng i säsongsavslutningen mot FC Helsingborg
2023-03-24 13:55

Sista seriematchen spelades i helgen mot Helsingborg och hatten gick från Linn till Maja V med motivering: Maja kallade mycket på bollen och verkligen kämpade in i det sista 🤩💙

3 poäng en torsdagskväll i Malmö! 🤩
2023-03-17 14:08

3 poäng en torsdagskväll i Malmö efter match mot Malmhaug ! 🤩
Hatten går från Matilda till Linn med motiveringen: ”En spelare som idag tar ansvar, axlar kaptensrollen och krigar hela matchen igenom”.

Nu två dagars återhämtning innan vi avslutar säsongen hemma i Bråhögshallen mot Helsingborg på söndag 19 mars.

Vi ses där vid matchstart kl: 16.00 💙

Poäng med oss hem efter kvällsmatch i Bjärred
2023-03-16 16:47
Ladda album (+9 bilder) >>

Det späckade matchschemat fortsätter och onsdag kväll tog vi oss till Bjärehovhallen i Bjärred för match med start kl 20.15.

En match som är något svår att summera, men där vi i vilket fall krigar oss till en seger.

Hatten går från Maja H till Matilda med motiveringen: ”En tjej som sliter i försvarsspelet både uppe och nere samt idag även gör mål”.

Onsdag kväll så njuter vi och laddar sen om till i morgon, då vi torsdag åker och gästar Malmhaug i Kulladals Sporthall 💙

Vi bryter ihop och kommer igen efter match mot Åstorp 💙
2023-03-13 10:55
Ladda album (+8 bilder) >>

En intensiv vecka med 4 matcher på 9 dagar började mot Åstorp igår. En match där vi tar kommandot direkt med fina uppspel och mycket bollinnehav. Åstorp är däremot effektiva och vi får inte utdelning i målprotokollet förrän mot slutet, vilket stoppar oss från 3 poäng.
Hatten går från Amina till Maja H med motiveringen: ”En tjej som sliter bra både uppåt och neråt, samt också får utdelning med ett riktigt krigarmål.”

Vi tar med oss en bra prestation, bryter ihop och kommer igen. Nästa match borta mot Bjärred redan på onsdag 15 mars 💙
Söndagens hemmamatch mot serieledande FBC Engelholm
2023-02-20 09:47
Ladda album (+8 bilder) >>

Söndagens match mot FBC Engelholm, som är serieledande och obesegrade, visste vi på förhand skulle bli tuff. En match där vi var överens om att ta revansch mot oss själva från förra mötet.

Från minut ett visar laget att vi är beredda att ge allt för varandra och gör det därför under perioder i matcher riktigt jobbigt för motståndarna.

Tyvärr får vi inte in bollen och förlorar med 0–1.

Vi tackar spelarna från F08/09 för en lysande matchinsats.

Hatten går från Moa till Amina som peppar hela laget och är en stabil sista utpost  🤩

Nu är det åter en helg med matchuppehåll, sedan åker vi den 4 mars till Kulladals Sporthall för bortamatch mot Malmhaug IBF.

/ Ledarna  💙